فائزون|۱۱ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14413 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۷|۱۳:۱۰

تاریخ شمسی

11 شهریور 1366

تاریخ قمری

8 محرم 1408

تاریخ میلادی

2 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هوایی عراق به پست انتقال برق انجیرک و کارخانه هپکو اراک، نیروگاه برق "آران" نهاوند. سقوط یک فروند هواپیمای دشمن در اراک.

- حمله متقابل هوایی ایران به تأسیسات اقتصادی شهر سلیمانیه و گلوله‌باران مراکز صنعتی و نظامی عراق.

- حمله قایق‌های توپ‌دار به سه فروند نفت‌کش به نام‌های "نیسین مارو"، "دایاموند مارین" و "دافنی" به ترتیب با پرچم ژاپن، لیبریا و یونان.

- کاروان دیگری از نفت‌کش‌های کویتی با محافظت ناوهای امریکا به قصد دریای عمان بندر الاحمدی را ترک کرد. گفتار رادیو اسراییل و مقاله فیگارو در مورد حملات علیه کشتی‌ها در خلیج‌فارس.

- دیدار مهندس موسوی با سفیران و کارداران ایران در کشورهای عربی و آفریقایی و تأکید وی بر این‌که هدف امریکا و کشورهای عربی حفظ صدام است و ما تا آخرین منزل و آخرین نفر و آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.

- مصاحبه مطبوعاتی سعید رجایی خراسانی در مورد اجلاس آتی سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سفر رییس جمهور به نیویورک، استقبال از مأموریت دبیرکل، تأمین امنیت در خلیج‌فارس و موضع ایران در برابر قطع‌نامه 598.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در مادرید به وزارت خارجه اسپانیا برای توضیح درباره حمله به نفت‌کش اسپانیایی "مونیگا" در خلیج‌فارس.

- اختلاف نظر در درون دولت امریکا در مورد اجرای قطع‌نامه 598: حمایت ریچارد مورفی از تحریم تسلیحاتی و حملات عراق و تأکید رابرت هانتر بر دادن فرصت بیش‌تر به ایران.

- "ایزوستیا" و "یونایتدپرس": امریکا اطلاعات ماهواره‌ای و اطلاعات جاسوسی آواکس‌ها را در اختیار عراق قرار می‌دهد.

- مقاله وال استریت ژورنال مبنی‌بر ناتوانی عراق از پیروزی در جنگ با ایران و تلاش و شیوه هر کدام از دو کشور در تدارک مادی و انسانی جنگ.

- درخواست مسعود رجوی از جامعه بین‌المللی برای تحریم تسلیحاتی ایران و تحریم خرید نفت آن.

- حمله 300 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق به یک گردان ژاندارمری در شرق مهران. حمله چته‌های دمکرات به پایگاه سمان در اطراف سنندج.

- اجرای آتش روی مقر جاش‌ها در "احمد آوای" استان سلیمانیه و حمله به یک پایگاه در جاده "خرمال" توسط نیروهای تیپ 75 ظفر سپاه.

ارسال نظر






captcha
ارسال